вівторок, 17 січня 2017 р.

Інтелект-урок з української мови

У четвер на 7 уроці буде проведено інтелект-урок з української мови
Учитель Ліпінська Н.О.
Кабінет У1

5 – 11 клас

Орфографічний практикум
Пояснити правопис слів.


Індо/європейський, стоп/кран, агро/економічний, перс…ні, пан…європейський авторсько/правовий, камін…чик, з…економити, бояз…кіс…т…, альфа/промені, трохи/вище/зазначений, червоно/гарячий, авторсько/правовий, без…ядерний, до/пут…я, кінець/кінцем, на/прокат, на/виворіт, як/не/як, з/усіх/усюд, геть/чисто, на/гора, с/під/лоба, дарма/що, та/ж/так,проїз…ний, десь/інде, молочно/кислий, пас…янс, піц…икато, ідея/фікс, за/пані/брата, різдв…яний, верб…я, попад…я,таки/все, наряд/чи, до /речі,спокон/віків, форс/мажор, будь/що/будь, дзв…якнути, вол…єр, перехрес…ний, фельд/єгер, буцім/то, тим/часом, пів/яблука, західно/український, шос…е,  барок…о.

Завдання  для учнів 5-11 класів
 5 клас
Яка різниця між лексичним, фразеологічним, синтаксичним словосполученням? Навести приклади. Чи можна поєднання слів вважати словосполученнями: розбити глека,  іде сніг, через річку, вітер і дощ.

6 клас
Визначте рід поданих іменників, доберіть відповідний прикметник.  Пояснити  рід  незмінюваних  слів, навести приклади.
Аташе, тріо, біль, путь, Міссісіпі, Токіо, кюре, кольрабі, авеню, тюль, шампунь, кенгуру, собака, нежить.

7     7  клас
Чи однакове значення мають слова, чому різні закінчення  
Каменю – каменя,  атласа – атласу,  паперу – папера,  листопаду – листопада, Черемоша – Черемошу, Вашингтону – Вашингтона.

8       Клас
З давніх часів існує прислів'я «обідрав, як липку».
Пояснити значення і походження виразу. Навести приклади інших фразеологізмів і їх походження. ( 2-3 приклади).


9     9  клас
До поданих слів доберіть спільнокореневі збірні іменники і запишіть їх парами. Яка частина мови має групу «збірні», з яким родом вони поєднуються з іменником.

Колоски, листки, птахи, камені, ворони, жінки, студенти, діти.


110  клас
Виконайте завдання, дотримуючись чіткості й лаконічності у висловлюваннях

 Чому по-різному пишуться співзвучні або схожі слова: В’ячеслав і Святослав; несказане слово, не сказане ніким слово; юнак, юннат; по-різному, по різному; ненька Україна, Україна-ненька?
Що відмінного в змісті сполучень слів гомеричний сміх і Гомерів сміх? Чи можна вважати ці сполучення слів словосполученнями? Чому?
111  клас
До якої групи лексики належать слова, зазначити їх види, навести власні приклади: по нашому – по-нашому; сонце – сон це; мукА – мУка; ключ – ключ;  орел – Орел.  Пояснити різницю між омонімами, паронімами, багатозначними словами, навести приклади.
2. Виправте, за потреби, помилки у сполученнях слів , поясніть суть помилки.

Гостра нежить, двоє галичанів, найбільш важливіший, сто двадцяти сімох, далека Сибір, займатися по вівторках, сміятися над однокласником, йти коло години, на згадку про море, повісити оголошення, на всякий випадок, Ганни Іллівної, найвищою кручою, об’єм інформації, путати кольори, наказати за провину, як можна швидше,  заслуговує на увагу.
   

Немає коментарів:

Дописати коментар