понеділок, 22 лютого 2016 р.

Районний турнір юних фізиків


Увага! 17 березня на базі Баштанської гімназії відбудеться  районний турнір юних фізиків. До участі запрошуються учні 9-11 класів м. Баштанки.


 Завдання, що пропонуються для районного турніру:



1.
«Літаючікораблі».
Іноді на рейді Одеського порту можна спостерігати «літаючі кораблі» (див. фото у додатку). Поясніть явище та запропонуйте свій моделюючий пристрій, що демонструє «політ» таких кораблів.
«Летающие корабли».
Иногда на рейде Одесского порта можно наблюдать «летающие корабли» (см. фото в приложении). Объясните явление и предложите свое моделирующее устройство, демонстрирующее «полёт» таких кораблей.

2.
«Тінь від вогню».
Поставте свічку навпроти білої стіни та освітіть джерелом світла. Чи є у вогню тінь, якщо є, то яка? Дослідіть зображення на стіні при різноманітних умовах проведення досліду.
«Тень от огня».
Поставьте свечу напротив белой стены и осветите источником света. Есть ли у огня тень, если да, то какая? Исследуйте изображение на стене при различных условиях проведения опыта.

3.
«Фолькеркське колесо».
На фотознімку (див. додаток) зображено «Фолькеркське колесо» – винайдений шотландськими інженерами пристрій для підйому суден на висоту близько 30 метрів. Підйом займає 15 хвилин. Пристрій споживає 1.5 кВт електроенергії. «Видимий» ККД такого пристрою набагато перевищує навіть не одиницю, а десятки тисяч. Яким чином вдається досягнути такого фантастичного ефекту? Чим визначається максимальна вантажопідйомність та продуктивність «Фолькерського колеса»?

«Фолькеркское колесо».
На фотоснимке (см. приложение) изображено «Фолькеркское колесо»изобретенное шотландскими инженерами устройство для подъема судов на высоту около 30 метров. Подъем занимает 15 минут. Устройство потребляет 1,5 кВт электроэнергии. «Видимый» КПД такого устройства намного превышает даже не единицу, а десятки тысяч. Каким образом удается достичь такого фантастического эффекта? Чем определяется максимальная грузоподъемность и производительность «Фолькеркского колеса»?
4.
«Паперовий психрометр».
Якщо опустити нижній кінець паперової стрічки в посудину з водою, то вода підніметься по ній на деяку висоту, яка залежить від вологості навколишнього повітря. Поясніть це явище та виготовте на його основі “паперовий психрометр”.
«Бумажный психрометр».
Если опустить нижний конец бумажной полоски в сосуд с водой, то вода поднимется по ней на некоторую высоту, зависящую от влажности окружающего воздуха. Объясните это явление и изготовьте на его основе «бумажный психрометр».

5.

«Мокре місце».
М'ячик для пінг-понгу з деякої висоти вільно падає у чашку с водою. Дослідіть, при яких умовах краплі води розлетяться найдалі від чашки?
«Мокрое место».
Шарик от пинг-понга с некоторой высоты свободно падает в чашку с водой. Исследуйте,  при каких условиях капли воды разлетятся дальше всего от чашки?


6.
«Ультрагідрофобна вода».
Встановіть блюдце, наповнене мильною водою на гучномовець або інший вібруючий пристрій. Поки воно коливається, невеликі крапельки можуть утримуватися на поверхні рідини тривалий проміжок часу. Поясніть та дослідіть це явище.
«Ультрагидрофобная вода».
Установите блюдце, наполненное мыльной водой на громкоговоритель или другое вибрирующее устройство. Пока оно колеблется, небольшие капельки могут удерживаться на поверхности жидкости продолжительный промежуток времени. Объясните и исследуйте это явление.

7.
«Гарячий фонтан».
Частковозаповнітьпіпетку Мора гарячою водою. Прикрийтеверхнійкінецьпіпетки пальцем. Перевернітьїїкінцем догори, буде спостерігатися фонтан на виході. Дослідіть, відякихпараметрівзалежитьвисота фонтану, та оптимізуйтеїх, щобдосягнутимаксимальноївисоти.

«Горячий Фонтан».
Частично заполните пипетку Мора горячей водой. Прикройте верхний конец пипетки  пальцем. Переверните ее наконечником вверх, будет наблюдаться фонтан на выходе. Исследуйте, от каких параметров зависит высота фонтана, и оптимизируйте их, чтобы достичь максимальной высоты.
8.
«Обертання на диску».
Якщо покласти легке тіло, яке може котитися (наприклад, кільце, диск або сферу), на горизонтальний диск, що обертається, воно може почати рухатися, не залишаючи диск. Опишіть різноманітні види руху залежно від керуючих параметрів системи.
«Вращение на диске».
Если поставить легкое тело, которое может катиться (например, кольцо, диск или сферу), на горизонтальный вращающийся диск, ономожет начать двигаться, не покидая диск. Опишите различные виды движения в зависимости от управляющих параметров системы.

9.
«Кільця світла».
Нехай струмінь рідини падає на поверхню. Якщо освітити місце контакту лазерним променем, то можна спостерігати кільця світла навколо струменя (див. Фото). Дослідіть це явище та визначте, як воно залежить від характерних параметрів системи.
«Кольца света».
Пусть струя жидкости падает на поверхность. Если осветить место контакта лазерным лучом, то можно наблюдать кольца света вокруг струи (см. фото). Исследуйте это явление и определите, как оно зависит от характерных параметров системы.

10.

«Магнітний потяг».
«Жити сумно нам, коли пригод нема,
Гей, додай-но ходу, машиніст!»
(Е. Успенський, переклад Н. Забіли)
Прикріпіть невеликі магніти до обох кінців невеликої пальчикової батарейки. Якщо помістити пристрій у мідну котушку, магніти контактують з котушкою, і «потяг» починає рухатися. Поясніть це явище та дослідіть параметри, від яких залежить швидкість «поїзду» та його потужність.
«Магнитный поезд».
К новым приключениям спешим, друзья!
Эй, прибавь-ка ходу, машинист!
(Э. Успенский)
Прикрепите небольшие магнитики к обоим концам небольшой пальчиковой батарейки. Если поместить устройство в медную катушку, магниты контактируют с катушкой, и "поезд" начинает двигаться. Объясните это явление и исследуйте параметры, от которых  зависит скорость «поезда» и его мощность.


Фото до задачі №1.

Фото до задачі №3.



Фото до задачі №9.

Немає коментарів:

Дописати коментар